Minggu, 24 April 2011

9 PEDANG RASULULLAH MUHAMMAD SAV (NINE SWORD'S OF PROPHET Hz. Muhammad SAV














Al Battar
adalah sebuah pedang Nabi Muhammad SAW sebagai hasil rampasan dari Banu Qaynaqa. Pedang ini disebut sebagai ‘Pedangnya para nabi‘, dan di dalam pedang ini terdapat ukiran tulisan Arab yang berbunyi :

‘Nabi Daud AS, Nabi Sulaiman AS, Nabi Musa AS, Nabi Harun AS, Nabi Yusuf AS, Nabi Zakaria AS, Nabi Yahya AS, Nabi Isa AS, Nabi Muhammad SAW’.

Di dalamnya juga terdapat gambar Nabi Daud AS ketika memotong kepala dari Goliath, orang yang memiliki pedang ini pada awalnya. Di pedang ini juga terdapat tulisan yang diidentifikasi sebagai tulisan Nabataean.

Sekarang pedang ini berada di Museum Topkapi, Istanbul. Berbentuk pedang dengan panjang 101 cm. Dikhabarkan bahawa ini adalah pedang yang akan digunakan Nabi Isa AS kelak ketika dia turun ke bumi kembali untuk mengalahkan Dajjal.

In English Translation:

Al Battar is a sword of the Prophet Muhammad as booty from the Banu Qaynaqa results. The sword is called a 'sword of the prophets', and in the swords have carved Arabic inscription which reads:

'Prophet Daud AS, AS Solomon, Prophet Musa, peace, Prophet Harun AS, Prophet Yusuf AS, Prophet Zakaria U.S., U.S. John, Prophet Isa AS, Prophet Muhammad SAW'.

Inside there are also pictures of David cut the head of the U.S. when Goliath, people who have this sword in the beginning. In this sword there are also writings that are identified as Nabataean writing.

Now the sword is in the Topkapi Museum, Istanbul. Shaped sword with a length of 101 cm. This is a sword that unlicensed Dikhabarkan the Prophet Isa AS will be used later when he came down to earth again to defeat the Antichrist.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar